Amazon chystá úzkou spolupráci s technologickými startupery

Podnikání

Nová platforma umožní rychlejší rozvoj budoucích byznysmenů

Amazon uvádí na trh novou platformu pro začínající technologické podnikatele, kteří chtějí najít nejjednodušší způsob, jak prodávat své výrobky. Pro startupery se jedná o skvělou příležitost, jak raketově nastartovat byznys již od počátku a to s minimální námahou. Tato platforma je ve Spojených státech dostupná již od července, nově bude k dispozici i pro startupery ze Spojeného království, ale brzy bude možná dostupná i pro naše podnikatele.

Je to zvláštní, ale na současném trhu je složitější zajistit kvalitní marketing, než vymyslet inovativní produkt či službu. Každý den se o tom mohou přesvědčit podnikatelé, kteří vytvoří senzační zboží, které se ovšem nikdy nedostane k zákazníkovi, protože je těžké k němu najít tu správnou cestu. Amazon o tomto problému velmi dobře ví, a proto přišel s projektem Launchpad, prostřednictvím kterého je možné oslovit širší cílovou skupinu potenciálních zákazníků.

Amazon chystá úzkou spolupráci s technologickými startupery

Dvousečná zbraň Amazonu

To znamená, že startupy, jako jsou výrobci počítače Kit Kano nebo vynálezci konvice iKettle, mohou nyní propagovat své produkty na internetových stránkách Amazonu a to výměnou za zatím nezveřejněné snížení tržeb. Jedná se o dvousečnou zbraň Amazonu, na jednu stranu se stane obrovským přínosem pro mladé podnikatele a na druhou stranu na této pomoci skvěle vydělá. Podnikatelé budou mít díky snadnějšímu prodeji zajištěný nejen marketing, ale také distribuci. Díky ní se produkty mohou dostat k milionům zákazníkům po celém světě a to prostřednictvím propracované dodavatelské sítě, jaká nemá ve světě téměř konkurenci.

Vy vynalézáte, my prodáváme

Jelikož tvoří většinu startuperských týmů jen několik lidí, při propagaci se jejich hlavní soustředění přestane vázat k vývoji produktu, ale k činnostem, které je zbytečně brzdí. Amazon chce tímto gestem naznačit, aby se podnikatelé 100% soustředili jen na svůj produkt a vše ostatní nechali na tomto gigantu. Z hlediska podnikatele se jedná o neuvěřitelnou pomoc, se kterou už nemusí končit podnikatelské nápady v koši, ale mohou se realizovat nesrovnatelně snadněji, než dříve. Je to jako byste vyráběli boty a ony samy odešly ke svým zákazníkům.

Úspora času a energie

Snad každá větší firma má své účetní, marketingové, dodavatelské, výrobní i vývojářské oddělení. Díky projektům, jako je Launchpad, bysta si přinejmenším dvě oddělení moli odpustit a věnovat více energie vývoji a výrobě. Najít vhodnou marketingovou strategii může trvat roky a ne každému se podaří ji najít. Amazon je známý tím, že vidí do hlavy svým zákazníkům a svojí strategii prodeje má založenou na dlouhodobém průzkumu trhu. O prodej by se tedy měla starat jedna z nejpovolanějších společností.

Tebe ano, tebe ne..

Všechno má svůj háček a výjimkou není ani Launchpad. Jeho cílem je zaměření jen na slibné startupery, je tedy potřeba oddělit zrno od plev, aby si každý podnikatel na Amazonu nepropagoval cokoliv, co ho jen napadne. Amazon bude aktivně spolupracovat s celou řadou crowdfundingových společností, prostřednictvím kterých bude vybírat jen nejslibnější projekty, aby si i samotní návštěvníci Amazonu mohli vybírat jen z těch nejlepších produktů. Ve Spojeném království si ještě chvíli počkají, ale západní verzi Launchpadu můžete vidět již ZDE.

Amazon je v českých luzích a hájích známý sice jen periferně, ale široké ohlasy z celého světa přestávají být přehlíženy stále větším množstvím lidí, které by jeho prostřednictvím mohlo nejen více nakupovat, ale zejména prodávat. Pokud vás možnosti využití Launchpadu zajímají, můžete si ZDE vyzkoušet, jak je snadné stát se jeho součástí.