K tomu nejlepšímu, co můžete udělat pro rozvoj vaší firmy, je dlouhodobé budování vztahů se zákazníky. Stabilní klientela je většinou mnohem větším přínosem než jednorázové zakázky. Strategie, která se danou oblastí zabývá, se nazývá „řízení vztahů se zákazníky“ neboli CRM (angl. customer relationship management). Je úzce spjata se správným nastavením firemních procesů a komunikací firmy navenek i dovnitř. Co ještě byste měli o CRM vědět?
Neobejdete se bez CRM softwaru
Nejefektivnějším nástrojem pro realizaci strategie řízení vztahů se zákazníky v praxi je vhodně zvolený CRM software. Aplikace vám umožní automatizaci, sledování a analýzu všech důležitých procesů. Shromáždíte v ní kontakty a veškeré informace o aktivitách vaší společnosti – poptávky, zakázky, dokumenty, úkoly apod.
Díky CRM získá vaše podnikání řád. Lépe identifikujete potřeby zákazníků a udržíte si jejich přízeň. Software obvykle obsahuje několik modulů pokrývajících konkrétní agendy. Moduly bývají provázané a využívají data získaná z ostatních oblastí při tvorbě dalších výstupů. Obvykle jde o moduly týkající se klientů, dodavatelů a obchodních partnerů, projektů a zakázek, marketingových kampaní, historie komunikace, plánování a reportů.
Co díky CRM systému získáte?
Co je CRM systém již víte, ale možná vám stále není jasné, jaký bude mít pro vás přínos. Pomocí CRM vytvoříte profitabilní vztah s klienty a zvednete hodnotu jednotlivých transakcí. Budete moci přistupovat k údajům kdykoliv a odkudkoliv. Jednoduše poznáte nové obchodní příležitosti a zasloužíte se o to, aby byli vaši zákazníci spokojení a loajální.
A to není zdaleka vše. CRM systém obvykle komunikuje s dalšími firemními systémy a aplikacemi, a rozšiřuje tím jejich praktické využití. Chcete se řízení vztahů se zákazníky dozvědět více? Čtěte CRM blog a buďte v obraze.