Věrnostní karty jako užitečný nástroj marketingu

Finance

Zákazníci mají rádi nejrůznější výhody a samozřejmě vůbec nejraději mají slevy a akce na své oblíbené zboží. Těchto plusů se mohou dočkat díky efektivnímu marketingovému nástroji, kterým jsou věrnostní karty. Může se ovšem jednat i o další formy výhod, využitelné právě díky zákaznické věrnostní kartě. Nejprve si uvedeme benefity pro zákazníka a pak se zaměříme na to, co vlastně přináší karty tomu, kdo je vydává.

Výhody pro zákazníky

Věrnostní karty nebudou pro zákazníka rozhodně zbytečnou zátěží, v peněžence je snadno zařadí do menší přihrádky pro doklady a karty. Hlavní výhodou pro zákazníka je samozřejmě možnost čerpat věrnostní slevy, akční nabídky nebo může dokonce obdržet nějaké dárečky zdarma.

Zákazník se bude s kartou cítit důležitěji, dostaví se zpětná vazba ve smyslu pocitu sounáležitosti s prodejcem. V podstatě tam, kde rád nakupuje, se stává členem VIP klubu. Pro ty nejvěrnější pak prodejci nabízí opravdu hodnotné dárky, často formou sbírání bodů. Zde platí, že čím více toho koupíte, tím více toho také můžete dostat zdarma.

Věrnostní karty jako užitečný nástroj marketingu

Marketingové přínosy pro vydavatele karet

Ať už věrnostní karty vydávají obchodníci, prodejci či vlastníci posiloven, nejrůznějších center anebo dokonce úřady a instituce, držitel (zákazník) obdrží jakousi vstupenku do klubu, díky čemuž se prohlubuje obchodní vztah s vydavatelem (prodejcem). Marketingovým přínosem pro vydavatele karet je nepochybně přehled o potřebách a nákupních zvyklostech svých zákazníků. Ač si to abonenti často neuvědomují, plastová kartička pro ně neznamená jen slevy, ale také možnost zkvalitnění nabídky ze strany vydavatele. Stejně tak obchodník ocení věrnostní kartu jako jakousi vizitku či kapesní billboard podporující image a brand jeho firmy.

Inteligentní karty

Obchodníci mohou využít základní provedení věrnostních karet, stejně jako mnohem propracovanější inteligentní karty, využívající identifikační prvky, jako je čárový kód, magnetický proužek (páska) nebo bezkontaktní čip. Díky nim ušetří všichni zúčastnění spoustu času, protože zákazník je v prodejním místě velmi rychle identifikován a odbaven.